16 d’abril 2009

Alpha Protocol

Els creadors de Neverwinter Nights 2 preparen un nou joc de rol, amb molta acció i ambientat al món de l'espionatge. A Obsidian ens proposen que aquest cop ens convertim en l'agent de la CIA Michael Thorton i que ens enfrontem a la nostra pròpia agència i a les agències rivals per tal d'acabar amb la conspiració que ens ha convertit en l'enemic número u del nostre país.

Així les tres característiques per les que destacarà aquesta nova proposta són: molta acció, un sistema de progressió del personatge molt complex i uns arbres de diàleg enormes, innovadors i plens de possibilitats.
Com ja hem dit, jugarem com a Michael Thorton, un agent de camp de la CIA, que acaba de finalitzar el seu entrenament i es disposa a dur a terme la seva primera missió. Però ben prompte descobrirem que es tracta d'un parany, que l'encàrrec s'ha fet per tal d'encobrir una gran operació i ens convertirem en el responsable d'una acció planejada per una conspiració de la que no en sabem res.

Ràpidament la nostra vida quedarà convertida en un malson, ja que perdrem la família, els amics, serem perseguits per les autoritats i sabrem que els nostres caps ens han traït. De manera que ens veurem obligats a entrar en el Protocol Alpha, que consisteix en realitzar accions sense el control de les autoritats amb la finalitat de mantenir la seguretat nacional.

Des del principi estarem ben preparats per al combat, però la nostra inexperiència en accions reals és el que possibilita la part rolera del joc, ja que a mesura que anem desfent-nos dels nostres enemics i acomplim els diferents objectius aconseguirem punt d'aptitud, que anirem repartint entre les 10 habilitats disponibles. Al mateix temps aquestes estaran subdividides en 10 categories i cadascuna d'aquestes ens permetrà obtindre un efecte concret, de manera que no ens servirà únicament per millorar el blindatge o la nostra precisió.

Després de la primera fatídica missió l'única cosa que tendrem serà a nosaltres mateixos i una misteriosa llista de noms. Així, el que haurem de fer serà anar viatjant per tot el món per obtindre informació dels personatges de la llista i aconseguir esclarir el conflicte.

Podrem realitzar aquests viatges en l'ordre que més ens interesse, i a cadascun d'ells se'ns plantejaran missions secundàries que ens ajudaran a anar aconseguint experiència, al mateix temps que ens proporcionaran informació addicional que pot aplegar a resultar-nos molt útil per al desenvolupament de la història principal.

A més, un cop trobem el nostre objectiu, serem nosaltres els qui decidim com volem aconseguir allò que busquem, ja que podrem emprar la violència o un diàleg amistós. Totes aquestes opcions tendran els seus avantatges i els seus inconvenients, de manera que segons la nostra forma de jugar o la situació a la que ens trobem podrem elegir quina és la forma en la que volem actuar.

Com ja hem dit l'acció és un dels punts forts del joc, on la nostra habilitat a l'hora de disparar serà molt important, al mateix temps que ens proporcionarà grans dosis de diversió. Amb aquesta finalitat els responsables del joc han creat una retícula que ens facilitarà tota la informació que necessitem. El mecanisme funcionarà dibuixant un cercle vermell al voltant de l'enemic al que estiguem apuntant i quan estiga sencer i alineat ens indicarà que disposem d'un dispar crític. Però aquest sistema no vol dir que vaja a resultar-nos fàcil desfer-nos dels nostres enemics, perquè es necessita un cert temps per aconseguir apuntar a la perfecció, temps que serem un objectiu més vulnerable.

L'altre aspecte fonamental del joc són els diàlegs, que estan fets amb el sistema DSS (sistema de postura de diàleg). La idea que persegueixen els creadors del joc és que ens comuniquem de la forma més ràpida possible, de manera que nosaltres sols haurem de mostrar quina és la nostra actitud front a la conversació perquè es desenvolupe automàticament.

També s'està treballant molt en la diversificació de les conseqüències que tendran les nostres conversacions. Així, segons el que li diguem a cada personatge l'esdevenir del joc variarà, proporcionant una experiència més variada.

En resum, Alpha Protocol es presenta com un dels candidats més ferms a ser el joc de rol de l'any, tant per la seva ambientació poc habitual, com pel seu desenvolupament i jugabilitat. Tan de bo la resta de títols que estan per vindre no li ho posen fàcil, que així serem nosaltres els qui eixirem guanyant.
Continuar llegint...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Traductor [translator]

Selecciona un idioma
per Solrac Korner

Fotos

Videoclips

Núvol d'etiquetes

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Seguidors