18 d’abril 2009

Sorpreses a Shanghai

Després del que vam veure ahir als entrenaments lliures del Gran Premi de Xina, semblava que els resultats de cara a la classificació d'avui estaven ja decidits, que Brawn GP anava a dominar com havia fet fins ara i que la resta poc podia dir. Per sort no ha estat així.

El més destacat és la Pole de Vettel, amb un temps de 1:36.184, però igual de sorprenent és el segon temps d'Alonso, a poc menys de dues dècimes. Tampoc s'esperava que el tercer lloc fos per al segon dels Red Bulls, el de Webber, a menys de 3 dècimes.

Des de l'equip Brawn GP no semblen preocupats, ja que a pesar d'ocupar la quarta i la cinquena posicions, sembla bastant clar que van més carregats de benzina, i que els tres primers utilitzaran una estratègia de tres aturades al Pit Lane, pel que el resultat de la cursa de demà estarà molt disputat.

Completen les 10 primeres posicions: Trulli, Rosberg, Raikkonen, Hamilton i Buemi, els dos últims molt allunyats dels temps dels primers, el que suggereix que han optat per no classificar bé i eixir amb una càrrega de combustible pensada per aconseguir el millor resultat possible a la cursa.

Destacar també que ni Massa ni Kovalainen han estat capaços d'accedir a la Q3, i que el segon dels Toyotes, el de Glock, eixirà des del penúltim lloc de la graella. Tampoc estaran gaire contents a BMW, que tenen el seu primer cotxe a l'onzena posició, el de Heidfeld, mentre que el de Kubica no ha estat capaç ni tan sols de superar la Q1.

Si pensem en la cursa de demà veiem que hi ha dues estratègies clarament diferenciades entre els cinc primers pilots. Així, els tres primers optaran per aturar-se tres cops al Pit, de manera que perdran més temps, però esperen recuperar-lo rodant més ràpid a la pista, al mateix temps que aconseguiran reduir al mínim el nombre de voltes que donaran amb els neumàtics més tous, que estan donant molts problemes de rendiment als pocs girs. D'altra banda, el Brawn i tots els pilots que els segueixen optaran per fer dues aturades, que és l'estratègia òptima, però d'aquesta manera és possible que algun d'ells tinga problemes amb els neumàtics tous. Sobretot en el cas de Hamilton és un fet que s'ha de tindre molt en copte, perquè és un dels pilots que més els degrada i de cara a final de la cursa serà un fet determinant.

L'eixida es presenta com sempre emocionant, però aquest cop veurem diferencies respecte a la de Malàisia, ja que hi ha pilots que han decidit renunciar al KERS per tal d'aconseguir millorar els seus temps. Un d'ells és Alonso, fet que ha propiciat un somriure ben ampli a la cara de Vettel, que sap que d'aquesta manera té moltes més possibilitats de mantenir la primera posició. Demà eixirem de dubtes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Traductor [translator]

Selecciona un idioma
per Solrac Korner

Fotos

Videoclips

Núvol d'etiquetes

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Seguidors