26 d’abril 2009

Button aconsegueix la tercera victoria

A pesar de no haver aconseguit dominar als entrenaments, l'anglès Jenson Button ha estat capaç de fer una bona cursa al circuit de Sakhir i d'aconseguir d'aquesta manera la seva tercera victòria de la temporada, que el deixa més lider del mundial.

Ja ens imaginàvem que la bona qualificació de Toyota estava deguda a una baixa quantitat de combustible i que, per tant, haurien d'aturar-se al Pit Lane ben prompte, pel que perdrien posicions. Aquest fet estava bastant justificat, ja que Trulli va tindre problemes amb els frens durant tot els entrenaments i carregar el cotxe sols faria que agreujar-los. Així a l'equip han optat per una estratègia una mica estranya, però que a la fi els ha donat bastant bon resultat, ja que l'italià ha aconseguit la tercera posició.

Al segon lloc del pòdium trobem Vettel, que confirma la seva bona trajectòria i posa de manifest que se l'haurà de tenir en compte de cara a la classificació general, perquè té un cotxe competitiu i ell és capaç de fer curses molt consistents (si exceptuem l'error de les últimes voltes d'Austràlia).

Per darrere d'aquests tres homes trobem Hamilton, que confirma la millora dels McLaren; Barichello, que ha fet una estranya tercera aturada al Pit quan faltaven molt poques voltes; Raikkonen, que proporciona els primers punts per a Ferrari i evita d'aquesta manera que aquest es convertisca en el pitjor inici de temporada de l'equip; Glock, que ha tingut més problemes que Trulli; i Alonso, que aconsegueix puntuar, però confirma que a Renault tenen encara molta feina per fer.

La cursa que hem vist avui destaca per la seva tranquil·litat en el tema extra-esportiu, ja que no hem hagut de veure cap Safety Car, i que tampoc ha hagut cap accident. Simplement algun toc a la corba dos a l'eixida i l'abandonament de Nakajima.

Així la classificació del mundial ens deixa a Button primer amb 31 punts, seguit pel seu company d'equip, Barichello, amb 19. Darrere d'ells trobem: Vettel amb 18, Trulli amb 14, Glock amb 12, Webber i Hamilton amb 9, Alonso amb 5, Kovalainen i Heidfeld amb 4, Rosberg, Raikkonen i Buemi amb 3, i Bourdais amb 1. La resta de pilots encara no han estrenat el seu marcador.

Per a la pròxima cursa, el Gran Premi d'Espanya, tots els equips tenen preparades moltes millores per als seus cotxes, així que en 15 dies veurem si aquest treball iguala encara més els temps entre els equips. A banda de l'avantatge que està aconseguint Button la resta de pilots estan molt junts i qualsevol pot aspirar a aconseguir la victòria.

25 d’abril 2009

Toyota domina la classificació a Bahrein

La classificació del Gran Premi de Bahrein ens confirma la igualtat que predomina aquest any entre tots els equips de la Fórmula 1. Així, fins ara veiem un domini de Brawn GP, però sabiem que la resta d'equips estaven molt a prop, sobretot Toyota i Williams. Aquest cop ha estat Toyota l'equip que ha aconseguit el doblet i demà els seus cotxes eixiran primer i segon (Trulli i Glock, respectivament), però si ens fixem en els temps veurem com hi ha una gran igualtat en els resultats de tots els pilots.
A banda de les primeres posicions de Toyota, Vettel es manté en els primers llocs i demà eixirà tercer. A la quarta posició trobem Button, líder del mundial, que continua tenint un cotxe competitiu i que segur que demà lluitarà per el triomf. Per darrere: Hamilton, Barichello, Alonso, Massa, Rosberg i Raikkonen, completen les 10 primeres posicions, tots ells amb opcions de puntuar, pel que ens proporcionaran un bon espectacle a la cursa.
Avui s'ha vist que els equips en teoria més forts estan fent els deures i van millorant les seves classificacions, però que l'avantatge aconseguit per la resta continua donant-los la possibilitat per lluitar per la Pole. A excepció de BMW que continua sofrint molt i no aconsegueix millorar els seus resultats, pel que els trobem 13 i 14.
De cara a la cursa de demà sembla estar tot molt igualat, pel que la quantitat de benzina dels monoplaces resultarà determinant. En qualsevol cas estem a un circuit on si que es pot avançar, pel que segur que veurem un gran espectacle, això si, sempre i quan no faça acte de presència la tempesta de sorra que anuncien els medis locals. Esperem que estiguen equivocats, perquè contra eixe fenomen poc es pot fer, i que puguem gaudir de la cursa.

19 d’abril 2009

Gran Premi de Xina passat per aigua

L'arranc d'aquest mundial de Fórmula 1 està resultant una mica més estrany del que és habitual, ja que no em vist cap cursa finalitzar normalment, perquè a les dues anteriors va haver d'eixir el Safety Car a les últimes voltes. En el cas de la segona vam viure una d'aquestes situacions que no es solen produir, degut a que no es van poder disputar ni tan sols el 75% de les voltes totals i per això ara veiem mitjos punts a la classificació.

Avui hem vist una nova variant: eixida darrere del Safety Car. Però tot i així ha estat una cursa molt emocionant i divertida, perquè aconseguir fer anar el cotxe per la pista ha estat una missió impossible, i la majoria dels pilots han fet excursions per els exteriors del circuit.

A la fi, victòria per a Vettel, que d'aquesta manera aconsegueix el seu segon triomf a la F1, la segona posició és per a Webber, que aconsegueix el seu millor resultat de tota la història, i tercer Button, que aconsegueix 6 punts més que li permeten afermar la primera posició a la classificació del mundial.

La resta de pilots que han aconseguit puntuar són: Barichello, Kovalainen, Hamilton, Glock i Buemi. Destacar que McLaren ha aconseguit col·locar als seus dos cotxes als punts i que Ferrari continua amb la seva mala ratxa i no puntua. Tampoc li van millor les coses a BMW, que tampoc ha aconseguit puntuar avui.

Sens dubte el més trist serà Sutil, que quan ja es veia aconseguint els seus primers punts amb el cotxe més modest dels d'aquest any, ha sofert un accident espectacular al que ha desfet el cotxe i s'ha vist fora de la cursa. El capítol d'accidents el completa Trulli, que tampoc ha aconseguit acabar, ja que el BMW de Kubica li ha passat per damunt, literalment, i el seu cotxe ha quedat molt mal parat.

Alonso, que eixia des de la segona posició, no ha tingut un bon dia. S'ha vist obligat a fer la parada al Pit Lane molt prompte, perquè recordem que anava molt lleuger de benzina, i a la tornada a pista ha quedat a l'última posició. A partir d'aquest moment ha anat recuperant posicions, fins que ha aconseguit tindre plaça entre els vuit primers, però una eixida de pista després de la parada al box l'ha fet caure fins la tretzena posició i el màxim que ha aconseguit ha estat acabar novè.

El resultat de la cursa d'avui ens demostra que en aigua pot succeir qualsevol cosa, i continuen igualant la classificació general, perquè pilots que venien puntuant avui no ho han aconseguit, i altres que encara no havien estat capaços de fer-ho avui han estrenat els seus marcadors.

Ara ja a pensar en Barhein el proper cap de setmana.

18 d’abril 2009

Sorpreses a Shanghai

Després del que vam veure ahir als entrenaments lliures del Gran Premi de Xina, semblava que els resultats de cara a la classificació d'avui estaven ja decidits, que Brawn GP anava a dominar com havia fet fins ara i que la resta poc podia dir. Per sort no ha estat així.

El més destacat és la Pole de Vettel, amb un temps de 1:36.184, però igual de sorprenent és el segon temps d'Alonso, a poc menys de dues dècimes. Tampoc s'esperava que el tercer lloc fos per al segon dels Red Bulls, el de Webber, a menys de 3 dècimes.

Des de l'equip Brawn GP no semblen preocupats, ja que a pesar d'ocupar la quarta i la cinquena posicions, sembla bastant clar que van més carregats de benzina, i que els tres primers utilitzaran una estratègia de tres aturades al Pit Lane, pel que el resultat de la cursa de demà estarà molt disputat.

Completen les 10 primeres posicions: Trulli, Rosberg, Raikkonen, Hamilton i Buemi, els dos últims molt allunyats dels temps dels primers, el que suggereix que han optat per no classificar bé i eixir amb una càrrega de combustible pensada per aconseguir el millor resultat possible a la cursa.

Destacar també que ni Massa ni Kovalainen han estat capaços d'accedir a la Q3, i que el segon dels Toyotes, el de Glock, eixirà des del penúltim lloc de la graella. Tampoc estaran gaire contents a BMW, que tenen el seu primer cotxe a l'onzena posició, el de Heidfeld, mentre que el de Kubica no ha estat capaç ni tan sols de superar la Q1.

Si pensem en la cursa de demà veiem que hi ha dues estratègies clarament diferenciades entre els cinc primers pilots. Així, els tres primers optaran per aturar-se tres cops al Pit, de manera que perdran més temps, però esperen recuperar-lo rodant més ràpid a la pista, al mateix temps que aconseguiran reduir al mínim el nombre de voltes que donaran amb els neumàtics més tous, que estan donant molts problemes de rendiment als pocs girs. D'altra banda, el Brawn i tots els pilots que els segueixen optaran per fer dues aturades, que és l'estratègia òptima, però d'aquesta manera és possible que algun d'ells tinga problemes amb els neumàtics tous. Sobretot en el cas de Hamilton és un fet que s'ha de tindre molt en copte, perquè és un dels pilots que més els degrada i de cara a final de la cursa serà un fet determinant.

L'eixida es presenta com sempre emocionant, però aquest cop veurem diferencies respecte a la de Malàisia, ja que hi ha pilots que han decidit renunciar al KERS per tal d'aconseguir millorar els seus temps. Un d'ells és Alonso, fet que ha propiciat un somriure ben ampli a la cara de Vettel, que sap que d'aquesta manera té moltes més possibilitats de mantenir la primera posició. Demà eixirem de dubtes.

16 d’abril 2009

Alpha Protocol

Els creadors de Neverwinter Nights 2 preparen un nou joc de rol, amb molta acció i ambientat al món de l'espionatge. A Obsidian ens proposen que aquest cop ens convertim en l'agent de la CIA Michael Thorton i que ens enfrontem a la nostra pròpia agència i a les agències rivals per tal d'acabar amb la conspiració que ens ha convertit en l'enemic número u del nostre país.

Així les tres característiques per les que destacarà aquesta nova proposta són: molta acció, un sistema de progressió del personatge molt complex i uns arbres de diàleg enormes, innovadors i plens de possibilitats.
Com ja hem dit, jugarem com a Michael Thorton, un agent de camp de la CIA, que acaba de finalitzar el seu entrenament i es disposa a dur a terme la seva primera missió. Però ben prompte descobrirem que es tracta d'un parany, que l'encàrrec s'ha fet per tal d'encobrir una gran operació i ens convertirem en el responsable d'una acció planejada per una conspiració de la que no en sabem res.

Ràpidament la nostra vida quedarà convertida en un malson, ja que perdrem la família, els amics, serem perseguits per les autoritats i sabrem que els nostres caps ens han traït. De manera que ens veurem obligats a entrar en el Protocol Alpha, que consisteix en realitzar accions sense el control de les autoritats amb la finalitat de mantenir la seguretat nacional.

Des del principi estarem ben preparats per al combat, però la nostra inexperiència en accions reals és el que possibilita la part rolera del joc, ja que a mesura que anem desfent-nos dels nostres enemics i acomplim els diferents objectius aconseguirem punt d'aptitud, que anirem repartint entre les 10 habilitats disponibles. Al mateix temps aquestes estaran subdividides en 10 categories i cadascuna d'aquestes ens permetrà obtindre un efecte concret, de manera que no ens servirà únicament per millorar el blindatge o la nostra precisió.

Després de la primera fatídica missió l'única cosa que tendrem serà a nosaltres mateixos i una misteriosa llista de noms. Així, el que haurem de fer serà anar viatjant per tot el món per obtindre informació dels personatges de la llista i aconseguir esclarir el conflicte.

Podrem realitzar aquests viatges en l'ordre que més ens interesse, i a cadascun d'ells se'ns plantejaran missions secundàries que ens ajudaran a anar aconseguint experiència, al mateix temps que ens proporcionaran informació addicional que pot aplegar a resultar-nos molt útil per al desenvolupament de la història principal.

A més, un cop trobem el nostre objectiu, serem nosaltres els qui decidim com volem aconseguir allò que busquem, ja que podrem emprar la violència o un diàleg amistós. Totes aquestes opcions tendran els seus avantatges i els seus inconvenients, de manera que segons la nostra forma de jugar o la situació a la que ens trobem podrem elegir quina és la forma en la que volem actuar.

Com ja hem dit l'acció és un dels punts forts del joc, on la nostra habilitat a l'hora de disparar serà molt important, al mateix temps que ens proporcionarà grans dosis de diversió. Amb aquesta finalitat els responsables del joc han creat una retícula que ens facilitarà tota la informació que necessitem. El mecanisme funcionarà dibuixant un cercle vermell al voltant de l'enemic al que estiguem apuntant i quan estiga sencer i alineat ens indicarà que disposem d'un dispar crític. Però aquest sistema no vol dir que vaja a resultar-nos fàcil desfer-nos dels nostres enemics, perquè es necessita un cert temps per aconseguir apuntar a la perfecció, temps que serem un objectiu més vulnerable.

L'altre aspecte fonamental del joc són els diàlegs, que estan fets amb el sistema DSS (sistema de postura de diàleg). La idea que persegueixen els creadors del joc és que ens comuniquem de la forma més ràpida possible, de manera que nosaltres sols haurem de mostrar quina és la nostra actitud front a la conversació perquè es desenvolupe automàticament.

També s'està treballant molt en la diversificació de les conseqüències que tendran les nostres conversacions. Així, segons el que li diguem a cada personatge l'esdevenir del joc variarà, proporcionant una experiència més variada.

En resum, Alpha Protocol es presenta com un dels candidats més ferms a ser el joc de rol de l'any, tant per la seva ambientació poc habitual, com pel seu desenvolupament i jugabilitat. Tan de bo la resta de títols que estan per vindre no li ho posen fàcil, que així serem nosaltres els qui eixirem guanyant.
Continuar llegint...

15 d’abril 2009

Els difusors són legals

La FIA acaba de decidir que els difusors de la polèmica, els que utilitzen Brawn GP, Toyota i Williams, són legals. Segons sembla el difusor doble s'ajusta a la normativa, pel que el resultat de les dues carreres disputades no varia.

Ara sols falta veure si la resta d'equips del mundial són capaços d'equipar els seus cotxes amb el seu propi difusor per al gran premi de Xina o si hauran d'esperar a futurs gran premis, ja que cada cursa que no els porten els suposa un desavantatge com el que hem vist fins ara. El problema és que amb la normativa d'aquest any, no poden provar els components nous a la pista, de manera que els dificulta optimitzar els nous components.

En qualsevol cas, ara ja no veurem una única cursa el cap de setmana, sinó que els equips hauran de treballar de valent entre cada gran premi per fer aplegar aquest nou component el més aviat millor (sembla que McLaren ja té el seu enllestit).

Aquest és un fet habitual a la Fórmula 1, on les innovacions al límit de la normativa són les que decideixen el mundial, no guanya el millor pilot (de vegades si, per suposat) sinó l'equip que és capaç d'aprofitar millor les normes en benefici propi. Un dels exemples més clars eren les eixides del Renault que va fer campió l'Alonso, la resta d'equips encara estan intentar esbrinar com ho feien.

En un parell de dies veurem qui ha estat fent els deures.

05 d’abril 2009

El caos guanya a Malàisia

Com apuntaven les previsions la cursa d'avui s'ha vist aturada de manera prematura per l'aparició de la pluja torrencial típica dels països tropicals. Així hem presenciat una de les curses més estranyes dels últims anys, la prova és que a partir d'ara trobarem pilots que tenen mitjos punts a la classificació (ja que al no completar-se el 75% de les voltes es reparteixen la meitat de punts).

S'esperava una eixida espectacular i no ens ha decebut en absolut, ja que hem pogut veure com l'Alonso avançava de la novena fins la tercera posició. Pitjor li ha anat a Button que ha retrocedit molts llocs a la classificació, perdent tot l'avantatge que va aconseguir ahir amb la Pole Position. Però el principal beneficiat ha estat el Rosberg, que ha aconseguit col·locar-se primer.

Des de les primeres voltes les posicions han anat variant molt, ja que Button ha anat recuperant el terreny perdut, Alonso ha anat perdent el que havia aconseguit a l'eixida i pilots que eixien molt endarrerits i amb poques possibilitats, com Hamilton, han aconseguit aplegar a les posicions que donen accés als punts.

El caos s'ha produït quan la pluja ha fet acte de presència, ja que els equips esperaven que en el moment que ploguera ho fes de forma molt abundant i excepte Glock tots s'ha equivocat al equipar els cotxes amb els neumàtics de pluja extrema quan han hagut de parar al Box. El principal perjudicat ha estat el finlandès, Kimi Raikkonen, ja que la precipitació del seu equip al canviar-li els neumàtics ha provocat que els destrossara abans que la pluja banyara l'asfalt.

A partir d'aquest moment la intensitat de la pluja ha anat en augment, fins que la ha aplegat un punt en que els pilots no podien veure res i ha hagut d'eixir a pista el Safety Car. Com que els monoplaces ni tan sols eren capaços de seguir el seu ritme l'única opció que quedava era la bandera roja i aturar la cursa, que ja no s'ha pogut reprendre per la falta de llum que hi havia al circuit.

A la fi, Button ha aconseguit la seva segona victòria, Heidfeld el segon lloc i la tercera posició ha estat per Glock, que d'aquesta forma aconsegueix el millor resultat de la seva carrera. Per darrere d'ells Trulli, Barichello, Webber, Hamilton i Rosberg a les posicions de punts.

Una setmana més mal resultat per a Ferrari, que segueix sense puntuar. Tampoc estaran molt contents a McLaren ni a BMW, que foren els altres dos equips que dominaren la classificació de constructors l'any passat. El mundial és molt llarg, però sembla confirmar-se que estarà molt disputat, i que els equips que eren favorits a priori, hauran de treballar de valent si volen retallar la diferència que a hores d'ara estan aconseguint Brawn GP i Toyota.

04 d’abril 2009

Sacred 2 Fallen Angel

Fa ja uns quants anys que vaig jugar el primer Sacred i des d'aleshores no he deixat d'esperar que apareguera la segona part. Era un joc dels pertanyents a l'anomenat rol d'acció, on podíem escollir entre sis tipus de personatges diferents i anàvem utilitzant l'experiència aconseguida al anar superant missions i derrotant enemics per muntar de nivell i millorar els nostres atributs.

Finalment, després d'haver patit nombrosos retards, aquesta segona part està ja ací, però encara no m'he fet amb ella perquè vull la seva versió per a PS3. La nova entrega manté allò que va fer de la primera un èxit, però millorant aspectes com el visual, ja que ara jugarem en 3D. Així el sistema de creació de personatges és el mateix: haurem d'elegir entre els sis tipus de personatges que hi ha disponibles i anar millorant-lo amb els punts d'experiència que anem aconseguint al augmentar de nivell. Per als jugadors de rol més exigents aquesta forma de desenvolupar el personatge pot semblar limitada (és cert que ho és), però a canvi proporciona l'oportunitat de gaudir d'aquest tipus de jocs a tots aquells que no estiguen familiaritzats amb la mecànica dels RPGs.
La trama d'aquest joc ens conta que l'Energia-T ha estat fluint per Ancària des de temps immemorials. Aquest misteriós poder constitueix el principi de tota la vida, és la font de tota la màgia i l'origen de tot el pensament.

Durant molt de temps, foren els angelicals serafins els qui vigilaven l'Energia-T i, per tant, el destí de tot el món. Un dia passaren els seus coneixements als Alts Elfs, perquè pogueren beneficiar-se de l'Enrgia-T i aquesta va ajudar el regnes dels elfs a experimentar un gran augment de la seva prosperitat, convertint-la en la cultura regnant a Ancària. Però una força que dispose de l'enorme poder de l'Energia-T comporta grans perills i als fills d'Ancària no se'ls va preparar per enfrontar-se amb açò.

Així ben prompte es va produir una encesa disputa entre els Alts Elfs sobre la manera en què devia utilitzar-se l'Energia-T. Totes les parts volien utilitzar el poder i l'enfrontament es convertí en un conflicte irresoluble, que provocà escletxes entre el poble elf, conduint a una terrible guerra civil. Com a resultat tots els participants van eixir perdent, el seu regne es va desmuntar, i amb ell tota l'estructura de poder.

Altres pobles s'alçaren per pressionar Ancària i fer-se amb el poder, ocupant el lloc que havien deixat els elfs i les noves baralles cobriren tot el regne. A banda de la devastació de la guerra va aparèixer un nou problema: l'Energia-T estava fora de control.

El poder que havia estat creador de l'Energia-T s'havia convertit en alguna cosa negativa i criatures i animals sofriren mutacions que les transformaren més enllà del recognoscible, regions senceres quedaren inhabitades i ciutats i pobles foren destruïts.

La casta dels nobles, així com la dels membres del clergat dels Alts Elfs, es varen esforçar per fer-se amb el poder de l'imperi màgic i poder ser els únics en controlar el Poder-T. La terra, un cop més, es va enfrontar a la guerra; una guerra que fou molt més llarga i amb moltes més conseqüències que totes les anteriors.

Dos mil anys abans de Shaddar s'alça una veu demanant herois que eviten aquesta guerra i aconseguisquen, un cop més, el control de l'Energia-T. Però, aquests herois són els que lluiten per evitar que el món es llance a un caos final, o els que volen profunditzar-lo?

Amb aquesta finalitat tendrem a la nostra disposició en aquesta segona part els següents personatges: la Serafí (un àngel caigut, que haurà de protegir el món del caos), el Guerrer de les Ombres (esclavitzat i entrenat per part dels Alts Elfs, fou convertit en una poderosa arma de batalla), l'Alta Elfa (que viu i respira màgia), la Dríada (mestres de la caça que tenen la força dels boscos i lluitar per salvar el seu poble de l'extinció), l'Inquisidor (sacerdots dels Alts Elfs que sols són fidels a ells mateixos) i el Guardià del Temple (un cyborg creat per protegir la Gran Màquina i que funciona gràcies a l'Energia-T).

Així amb el nostre personatge podrem escollir quina de les dues campanyes volem jugar, la de la Llum, o la de la Obscuritat, de manera que anirem obtenint diferents habilitats, recompenses i històries en cadascuna d'elles. Encara que no serà així en el cas de la Serafí i l'Inquisidor, que tan sols podran participar a la campanya de la Llum, la primera, i de la Obscuritat, el segon.
Continuar llegint...

Nova Pole per a Button

I ja en són dos de dos. Ni tan sols ell mateix ho haguera imaginat a finals de la temporada passada, i molt menys quan l'equip Honda va anunciar que deixava la Fórmula 1. L'anglès ha aconseguit un temps de 1:35.181, poc més de mig segon més ràpid que Trulli que eixirà segon demà.

Toyota confirma el seu bon estat de forma en aquest principi de temporada i, a més, ha aconseguit també la tercera posició amb Glock, ja que tant Vettel com Barichello eixiran més endarrerits degut a les sancions que els ha imposat la FIA.

Rosberg que manté els bons resultats que està obtenint Williams als lliures aquests caps de setmana s'ha fet amb la quarta posició, seguit del Red Bull de Webber i del BMW de Kubica, i és que aquest any tot està molt disputat. Per això no trobem el primer Ferrari, de Raikkonen, fins setena posició, mentre que Massa ni tan sols ha aconseguit superar la primera ronda de classificacions.

L'Alonso, per la seva part, ha estat capaç de complir amb el seu objectiu d'entrar en la Q3, però després ha preferit eixir amb el cotxe molt carregat (en vistes a fer una primera parada al Pit Lane el més tard possible) i no lluitar per les primeres posicions, de manera que demà eixirà des de la novena plaça. Esperem que aconseguisca recuperar alguna posició a la eixida amb l'ajuda del KERS i de l'avantatge que suposa anar pel costat net de la pista i que ens oferisca una bona remuntada a la cursa.

Destacar també el mal paper dels McLaren, no els trobem fins aplegar a les posicions 13 i 14. Fet que confirma que el seu cotxe no acaba d'estar enllestit i que tendran problemes per lluitar pel mundial si van deixant escapar punts en aquesta primera part de la temporada.

Igualtat a Malàisia

Després de la tercera sessió d'entrenaments lliures del circuit de Sepang, les coses semblen més igualades que mai abans de la classificació, havent cinc equips amb possibilitats d'aconseguir la pole d'aquest Gran Premi.

El més ràpid d'aquests entrenaments ha estat Rosberg, que demostra que els Williams van molt bé també a aquest circuit i que s'ha de comptar amb ell per a la pole, ja que ha estat l'únic pilot que ha aconseguit rodar per sota de 1:36, amb un temps de 1:35.940.

Per darrere trobem Webbem, Massa, Trulli, Glock i Vettel tots ells en poc més d'una dècima de diferència, i és que, com venia dient, aquesta pole serà molt disputada i l'estratègia per a la cursa de demà serà la que realment decidisca l'eixida.

El BrawnGP han acabat una mica més endarrerits del que esperàvem, però tot i així (i a pesar de la sanció de cincs posicions a Barichello per canviar la caixa de canvis), segur que eixiran a la classificació a disputar la pole, i, si pot ser a aconseguir el primer i el segon lloc.

Per la seva part l'Alonso sembla que encara no està recuperat i ha fet un temps bastant discret de 1:37.004, però ell mateix a dit que no entrar en la Q3 serà una gran decepció i que espera estar ja al 100% per a la classificació. Esperem que no s'equivoque.

03 d’abril 2009

Mundodisco

Quina sort tindre amics, veritat? Si, ja sé, no teniu ni idea del que parle, però és que un d'ells em va recomanar la serie de llibres de Terry Pratchett un dia que estàvem xerrant de literatura fantàstica. Ho reconec: no tenia ni idea de què em parlava, i per això dic que és una sort tindre amics, perquè de no ser així la meva vida tendria molt menys bon humor. Per això vos conte un poc de què va i així potser vos ocórrega el mateix que a mi.
La sèrie Mundodisco és un conjunt de novel·les ambientades en un món imaginari que cavalca a lloms de quatre elefants que, al seu temps, descansen sobre la closca de Gran A'Tuin, la Tortuga Estelar. Aquests llibres estan basats en un món medieval-fantàstic, típic d'aquest gènere de novel·les, i és que és precisament la baixa qualitat de moltes d'elles el que l'autor critica. Així els llibres de Pratchett es diferencien de la resta fonamentalment per dos aspectes: el sentit de l'humor i la seva peculiar filosofia.
Parlem d'uns llibres que sempre resulten graciosos i divertits, però que apleguen a fer que ens trenquem de riure en alguns punts de la història (sol passar quan un està llegint a un lloc públic i envoltat per un munt de desconegut que es queden mirant-nos com si estiguéssem bojos). L'altra característica d'aquests llibres és que parodien la resta de llibres de fantasia (un exemple destacat és el d'Eric, que ja al llom porta per títol Fausto tacat). Així en aquests llibres tot el que creem saber de literatura fantàstica moltes vegades funciona de manera inversa a l'habitual.
Per a tots aquells que tingueu encara dubtes sobre allò que us conte el millor que podeu fer és acostar-vos a una llibreria i fer-vos amb algun d'aquests llibres, no crec que pugueu parar de llegir-los.

Ferrari es recupera

Després de no haver aconseguit puntuar al passat Gran Premi, l'equip italià ha treballat de valent i aquest divendres ha aconseguit dominar la segona sessió d'entrenaments lliures. Raikkonen ha estat el més ràpid en donar una volta al circuit de Sepang, amb un temps de 1:35.707, just per davant del seu company d'equip Felipe Massa, que ha necessitat 1:35.832.

L'equip Brawn GP continua molt fort, però ja no domina com va fer la setmana passada, i als segons entrenaments lliures Barichello ha acabat sisè amb 1:36.161, mentre que Button ha estat setè amb 1:36.254.

Entre els ferraris i els brawns trobem els dos Red Bull, de Vettel i Webber, i el Williams de Rosberg, ja que Nakamura ha finalitzat per darrere dels Brawn. A la novena posició està Kovalainen, l'únic McLaren a la pista, que ha aconseguit un temps de 1:36.397. Just darrere seu ha acabat el Renault de Piquet amb 1:36.401, que ha estat quasi mig segon més ràpid que el seu company d'equip, Fernando Alonso, al que sembla que la malaltia està afectant bastant.

En qualsevol cas aquests primers resultats ens mostren una cursa més oberta que la setmana passada, i no em d'oblidar les possibilitats de pluja durant la prova. A més si l'Alonso aconsegueix recuperar-se una mica pot oferir-nos molta diversió, ja que és capaç de traure més del cotxe que Piquet i aquest ha acabat entre els 10 primers. Haurem d'esperar fins la classificació de demà per saber més.

02 d’abril 2009

El Gran Premi de Malàisia ja està ací

Sense temps per a descansar de les emocions que ens va oferir la cursa del Gran Premi d'Austràlia, el mundial de Fórmula 1 està ja a Malàisia preparat per a la cursa d'aquest diumenge al circuit de Sepang. En aquest marc incomparable que ens ofereixen les famoses Torres Petronas de Kuala Lumpur està clar que qualsevol cosa és possible. Ho demostra el fet que abans de començar els entrenaments del cap de setmana ja s'han produït novetats, d'una banda l'exclusió de Hamilton de la cursa, i d'altra, la malaltia de l'Alonso. Però a més, aquesta és una de les proves més dures del mundial, tant per les elevades temperatures, com per la humitat de l'ambient, que suposen unes condicions molt adverses per als pilots i els cotxes.



Així s'estima que al finalitzar la cursa els pilots hauran perdut uns 4 quilos de pes (normalment aquesta pèrdua es de 2 quilos), degut a la gran quantitat de líquid que perden pel suor. Aquest fet queda ben demostrat quan veiem els pilots al pòdium, ja que la seva indumentària haurà passat a ser d'un altre color. A banda aquest circuit és bastant tècnic i té corbes ràpides, de manera que l'habilitat dels pilots juga un paper molt importat, així com les condicions en les que ells i els seus cotxes apleguen al final de la cursa (especial atenció haurem de parar als neumàtics, sobretot després del que varem veure al final de la cursa d'Albert Park), ja que la fatiga pot resultar un factor determinant.

Tot i que Fernando no està al 100% segur que ens proporciona un bon espectacle, ja que aquest és un dels seus circuits favorits. No en va és on va aconseguir la primera Pole Position de la seva carrera i on va muntar per primer cop al pòdium (i també estava malalt aquella vegada).

Per anar fent boca recordem l'eixida protagonitzada per l'Alonso a 2004


Drangon Age: Origins

Els creadors del mític Baldur's Gate estan acabant d'enllestir el seu pròxim llançament, Drangon Age: Origins, un joc completament nou que ens porta a un univers de fantasia diferent als visitats fins ara (deixant de banda el Dungeon's and Dragons i el Regnes Oblidats, sent més obscur i adult) i amb unes regles de joc noves.

El món del joc serà capç de reaccionar a les nostres accions i eleccions, ja que els personatges amb els que ens toparem no reaccionaran sempre de la mateixa manera davant del nostre personatge, de la mateixa manera que els membres del nostre grup també tendran una opinió de nosaltres que afectarà a les seves accions.

El que no varia és que el primer que farem quan comencem a jugar serà crear el nostre personantge, podrem elegir entre atributs nou com el grau de noblesa que tindrem i la raça i aquest factors influiran en el posterior desenvolupament de la història. El joc comença en hubicacions diferents segon si la nostra noblesa és alta o baixa, de la mateixa manera que els personatges secundaris amb els que ens trobarem a les ciutats no ens tractaran amb gaire respecte si elegim ser un elf. També haurem d'elegir profesió, podrem escollir entre guerrer, mag i pícar, amb les diferències pròpies de cadascuna d'elles a l'hora d'enfrontar-nos contra els nostres enemics.

A Dragon Age podrem controlar un grup de fins a quatre personatges, pel que serà molt útil combinar-los entre les diferents profesions, per tal que els guerrers protegeisquen els mags i que aquestos puguen curar als primers, o realitzar poderosos atacs que afectaran a tot un grup d'enemics mentre els guerrers els protegeixen dels atacs directes.

A nivell tècnic trobem més novetats, ja que joc vendrà amb un motor gràfic propi, l'Eclipse, que segons els seus creadors tendrà unes possibilitats d'animació i efectes asombroses. A més, podrem canviar la càmera del joc, utilitzant la vista isomètric típica dels jocs de rol, o una més propera que semblarà estar sobre el muscle del nostre personatge.

Us deixe un parell d'imatges perquè us feu una idea.





Continuar llegint...

Revés per a Hamilton

Les declaracions que Hamilton va fer després de la cursa al circuit d'Albert Park diumenge passat, van acabar costant-li el tercer lloc aconseguit a Jarno Trulli, perquè pel que va dir l'anglès el pilot italià l'havia avançat amb bandera groga a pista mentre estaven el cotxes rodant darrere del Safety Car.

La versió de Trulli no era aquesta, però el mateix equip Toyota va decidir no recórrer la sanció de 25 segons que la FIA va imposar al seu pilot. A pesar que la investigació estava ja tancada han aparegut noves proves que demostren que la versió de l'italià era correcta i que l'anglès va ometre part dels fets (açò no es considera mentir pròpiament dit, però que cadascú decidisca què li sembla aquesta manera d'actuar del que és, a hores d'ara, el campió del món).

Segons les noves informacions el que va ocórrer és que mentre el Safety estava a pista Trulli va cometre un error i Hamilton es va veure obligat a avançar-lo i després va deixar que l'italià recuperara la seva posició. Moments més tard, a les declaracions a la FIA, la part on ell avançava Trulli degué de caure en l'oblit i per una d'eixes casualitats es va veure beneficiat (que estrany) per la decisió de sanció a Trulli.

Com a resultat dels nous fet demostrats Trulli recupera la seva tercera posició d'Austràlia i Hamilton ha estat esclós de la classificació del Gran Premi, el que suposa un fort colp de cara a les seves aspiracions per revalidar el títol, i tot degut a una ximpleria més pròpia d'un xiquet de 5 anys. Ells no ho admetran, però no crec que amb els problemes que tenen a McLaren a hores d'ara estiguen gaire contents amb l'actuació del seu pilot.

01 d’abril 2009

Pendergast

Aloysius Pendergast, creació dels novel·listes Duglas Preston i Lincoln Child, és un dels personatges de ficció que més m'agraden a l'hora de llegir les seves aventures. És un agent de l'FBI molt poc habitual, membre d'una família adinerada que cresqué al sud dels estat units i sembla pertànyer a una altra època. Els casos que investiga són sempre estranys i per aquest motiu els seus mètodes no es corresponen amb la imatge que tenim de l'FBI.

Es tracta d'un home molt intel·ligent i culte amb grans dots d'observació, una molt bona capacitat deductiva (digna del mateix Sherlock Holmes) i unes habilitats que de vegades semblen sobrenaturals. No en va domina un estil de meditació secret que va aprendre al Tibet i que li resulta d'utilitat a algunes de les seves investigacions.

Trobem aquest personatge en diversos llibres, però les històries a les que pren part sempre tenen un principi i un final, de manera que ens mostren diversos aspectes del mateix personatge i podem veure com va canviant amb el pas del temps. Aquesta és una de les coses que més m'agraden dels llibres on apareix, ja que es tracta d'una persona enigmàtica i carismàtica que sembla tindre alguna cosa amagada al seu passat, encara que els autos no els ho revelaran abans d'hora i d'aquesta manera aconsegueixen mantenir el nostre interès.

A mesura que apareix en diverses novel·les anem esbrinant noves coses de la seva personalitat i del seu passat personal i familiar, aspecte que adquireix especial rellevància en una sèrie de tres llibres amb un fil conductor comú, el germà menut de Pendergast i el seu desig de venjança.

Per sort l'agent Pendergast sol comptar amb col·laboradors, això si, es tracta de personatges tan poc habituals com ell mateix, com, per exemple, una estudiant d'institut inadaptada d'un poblet menut del sud dels Estats Units. El més destacat d'aquests personatges és, sens dubte, l'agent Vincent Dagosta, membre de la Policia de Nova York, i que col·laborarà amb l'agent de l'FBI en diverses ocasions. Així al llarg de les novel·les també veiem com va canviant la seva vida i és que aquest és un dels trets que caracteritzen els llibres escrits pel binomi Lincoln-Child, ja que al llarg d'ells anem coneixent diversos personatges amb els qui tornarem a topar en un futur, proporcionant-nos una certa familiaritat amb ells, fet que els humanitza i aconsegueix que ens impliquem més en les històries que els passen.

Espere que puguem seguir descobrint coses de tots ells al llarg de moltes més novel·les.
Continuar llegint...

Al final res de KERS

Una de les principals novetats d'aquest mundial de F1 és l'aparició del KERS (kinetic energy recovery system), és a dir, un sistema que emmagatzema l'energia que genera el cotxe al frenar en unes bateries i després ens permet recuperar-la proporcionant uns 80 cavalls durant uns 6 segons. En principi aquest sistema suposava una revolució i permetria els avançaments a les curses, sobretot si es tracta d'un cotxe amb KERS avançant un cotxe que no en tinga.

Al llarg de la pretemporada els inconvenients d'aquest sistema han estat molt presents, d'una banda pel seu gran pes (entre 25 i 40 kg) i d'altra (com algun desafortunat mecànic ha pogut comprovar) per les descàrregues que provoca. Per això ara veiem que aquells qui toquen els cotxes amb KERS porten guants. Degut al seu pes ha estat necessari disminuir el pes dels monoplaces al màxim i aquesta "dieta" ha afectat també els pilots, que s'han vist obligats a perdre algun que altre "quilet". La nova distribució de pesos als cotxes també ha suposat un greu mal de cap per a tots els equips, així com trobar espai suficient per allotjar-lo (molts creuen que aquesta és l'explicació més lògica de l'estrany morro del Renault).

Després de veure els resultats de la primera cursa d'aquest any les sensacions que el KERS deixa als pilots no semblen gaire bones, ja que, bé per la novetat, o bé perquè no suposa tan gran avantatge com es pensava, no sembla que aporte gran cosa. El mateix Alonso no feia bona cara quan li preguntaven pel rendiment d'aquest sistema, però també deia que encara no tenen molt clar com utilitzar-lo. De moment haurem d'esperar fins la pròxima cursa (però no patiu que és aquest mateix cap de setmana) per tornar a posar a prova aquest sistema i anar fent-nos una opinió més contrastada del que ens pot oferir.

En qualsevol cas ací està el vídeo del mecànic al que segur que el KERS no li sembla tan bona idea, i és que el d'utilitzar guants no formava part del protocol original.


Continuar llegint...

Traductor [translator]

Selecciona un idioma
per Solrac Korner

Fotos

Videoclips

Núvol d'etiquetes

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Seguidors